Veelgestelde vragen

Bij het verzenden van onze wijnen zijn wij altijd afhankelijk van PostNL. Bestellingen die voor 12:00 uur gedaan worden brengen wij doorgaans dezelfde dag nog naar het postkantoor en worden meestal binnen 2 werkdagen geleverd.

De nieuwe alcoholwet vraagt ons om uw leeftijd te controleren bij het aankopen én het in ontvangst nemen van alcohol. Bij het afleveren moet u dus uw legitimatie laten zien aan de bezorger.

Wij werken samen met een specialist in verzenddozen en werken uitsluitend met dozen die zo ontworpen zijn om flessen in goede staat bij onze klant te krijgen.

Er zijn verschillende bezorgopties te kiezen:

    • U kunt uw bestelling ophalen bij De Wijnschuur tijdens onze openingstijden.
    • Uw bestelling kan volgens reguliere bezorging geleverd worden.
    • Uw bestelling kan worden afgegeven bij een PostNL bezorgpunt.
    • Uw bestelling kan in de avond bezorgd worden.

Binnen Nederland betaald u geen verzendkosten! Als we naar het buitenland verzenden rekenen wij een minimaal bedrag. 

Wij houden een minimaal order bedrag aan van € 20,-.

Met onze speciale verzenddozen komt het gelukkig weinig voor, maar als uw wijn onverhoopt onderweg toch beschadigt, krijgen wij de levering in de meeste gevallen direct retour van PostNL. Wij zorgen dan dat uw wijnen zo spoedig mogelijk opnieuw verzonden worden. Mocht het toch zo zijn dat u beschadigde flessen ontvangt, neem dan contact met ons op.

De bacterie TCA kan wijn besmetten en geeft een muffe geur en smaak die doet denken aan een natte kelder. Als er stukjes kurk in de wijn drijven hoeft dit niet te betekenen dat de wijn besmet is. Mocht u een wijn met kurk hebben ontvangen neem dan contact met ons op.

Om uw bestelling te retourneren vragen wij u de volgende stappen te volgen:

  • Neem binnen 14 dagen na ontvangst contact met ons op. Na uw melding heeft u nog 14 dagen de tijd om uw producten te retourneren. 
  • U krijgt van ons het retourformulier die u ingevuld bij de terug te zenden artikelen voegt.
  • De verzendkosten voor het retourneren van uw bestelling zijn voor eigen kosten.
  • Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.
  • Bewaar het verzendbewijs van de retourzending.
  •  

Met vragen over de webshop kunt u ons het beste mailen via info@dewijnschuurwebshop.nl. Met vragen over de winkel bereikt u ons via info@dewijnschuur.nl. U kunt ons ook bellen op 0297-582611.